2013. október 5., szombat

Pavlova torta


Hozzávalók:
  • 6 tojás fehérje
  • 30 dkg porcukor
  • 2 teáskanál balzsamecet (én almaecetet használtam, mert az volt itthon)
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • 0.5 l tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 0.5 kg piros bogyós gyümölcs

Elkészítés:
  1. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, amikor már jó, akkor lassanként hozzáadjuk a porcukrot és addig verjük, amíg ismét megkeményedik és szépen kifényesedik.
  2. Ekkor hozzáadjuk az ecetet és a keményítőt.
  3. Sütőpapírozott vajazott tepsire borítjuk a habot és kör alakúra egyengetjük.
  4. 175 fokra előmelegítjük a sütőt, de amikor berakjuk az óriáshabcsókot sülni, akkor beállítjuk 150 fokra.
  5. Kb. 70 perc alatt sül meg szép barnás-rózsaszínesre (de ez sütőfüggő), ekkor résnyire kinyitjuk a sütő ajtaját, de nem vesszük ki a megsült tortaalapot, hanem hagyjuk a sütőben kihűlni. Ez azért nagyon fontos, hogy ne essen össze.
  6. Amikor teljesen kihűlt (de lehet akár másnap is) felverjük a tejszínt egy vaníliás cukorral, elsimítjuk a habcsókunkon, a tetejét pedig bőségesen megszórjuk piros bogyós gyümölcsökkel, idénytől függően ami kapható, de használhatunk fagyasztott gyümölcsöt vagy befőttet, ha friss éppen nincs. (Én most ribizlit és gránátalmát szórtam a tetejére, valamint pár szem meggybefőttet.)





Tapasztalatok:
- Akkor jó a habcsók, ha kívül ropogós, belül puha. Ez tökéletesen sikerült is.
- A habcsók alja viszont nekem homorú lett, nem tudom miért, hiszen egyáltalán nem esett össze a teteje. Nem olvastam sehol, hogy más is járt volna így. A család azt találta ki, hogy fordítsuk meg, így lesz egy mélyedés a tetején, abba pakoljam a tejszínhabot. Így is lett! :)
- Ez a mennyiség kb 12 személynek elegendő. (Kb 28 cm-es torta lett nekem)
- Azt gondoltam, hogy miután a tejszínhab rákerül a ropogós habcsókra, azonnal el kell fogyasztani, mert másnapra megpuhul és már nem lesz élvezhető. Meglepetésemre másnap is ropogós volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése