2013. október 28., hétfő

Párolt vöröskáposzta

Hozzávalók:
  • 1 fél fej vöröskáposzta (kb fél kg, vagy valamivel több)
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 2 közepes alma
  • 1,5 dl vörösbor
  • 3 evőkanál kristálycukor
  • 2-3 babérlevél
  • 2 kiskanál őrölt kömény
  • olívaolaj
  • bors
Elkészítés:
  1. A vöröskáposztát legyaluljuk, az almákat lereszeljük, a hagymát apróra vágjuk.
  2. A hagymát kis olívaolajjal megdinszteljük, majd hozzáadunk kb 3 evőkanál kristálycukrot és karamellizáljuk. 
  3. Ezután hozzáadjuk a vöröskáposztát, az almát és a vörösbort.
  4. Fűszerezzük sóval, borssal, babérlevéllel, őrölt köménnyel.
  5. Jól összekeverjük, majd kis hőfokon lefedve pároljuk.
  6. Időnként megkeverjük, ha szükséges, akkor még öntünk hozzá kevés bort vagy vizet, hogy ne kapjon oda. (én még kb 1 dl vizet szoktam hozzáönteni)

Megjegyzések, tapasztalatok:
- Sima kristálycukrot ajánlok ehhez a recepthez, próbáltam már barna cukorral is, de nekem nem karamellizálódott úgy, mint fehér kristálycukorral.
- Sült húsok mellé nagyszerű köret.
- Én édes vörösborral szoktam készíteni, szerintem sokkal jobb íze lesz így a káposztának, mint amikor szárazzal készítem. (Annak ellenére, hogy a legtöbb recept száraz vörösbort ajánl.)
- Ha nincs otthon semmilyen vörösbor, helyettesítsük vízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése