2014. március 21., péntek

Kókusztej házilag

Hozzávalók kb 3 dl készítéséhez:
  • 100 g kókuszreszelék
  • 5 dl víz
Elkészítés:
  1. A hozzávalókat egy lábosba tesszük, jól összekeverjük, felforraljuk, majd kb 10 percig alacsonyabb fokozaton főzzük. (Közben néhányszor megkavarjuk.)
  2. A tűzről levéve hűlni hagyjuk, majd turmixgéppel vagy botmixerrel pépesítjük.
  3. Ezután leszűrjük és a fennmaradó kókuszreszeléket kézzel is jól kinyomkodjuk.
Megjegyzések, tapasztalatok:
- Kókusztej házi készítésénél a következő arányt ajánlják legtöbben: 1 rész kókuszreszelék + 1.5 rész víz. Én is ezt alkalmaztam, csak le is mértem, hogy legközelebb ne kelljen bögrés méréssel bajlódni.
- A kókusztej felhasználható turmixokhoz, fagyikhoz, krémekhez, süteményekhez.
- Laktózérzékenyek is fogyaszthatják.
- Paleo és vegán ételek készítéséhez is kitűnő alapanyag.
- A kókusztej nem összetévesztendő a kókuszvízzel, ami a kókuszdió belsejében levő átlátszó folyadék.
- Az eredeti kókusztejet a kókusz húsából sajtolják.
- Több módszer is létezik a kókusztej házi előállítására, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Én most a főzéssel készülő verziót választottam, mert az intenzívebb íz elérése motivált. Bővebb ismertetést erről és egyéb módszerekről pl itt találtok: http://suniskanal.blogspot.hu/2013/03/kokusztej-hazilag.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése