2013. augusztus 1., csütörtök

Házi kukoricakonzerv és "zsenge tengeri télire" :)


A kukorica az egyik kedvenc csemegém, sajnos szinte bármikor bármennyit képes vagyok elnassolgatni belőle. Így jött az ötlet, hogy télen is szeretnék csöves zsengét enni és olyan kukoricakonzervet, ami nincs tele cukorral. Mivel rengeteg kerti csemegekukoricát kaptam, nekiálltam és elkészítettem. :)

A csövek egy részéről levágtam a szemeket. Ez nem könnyű feladat, de bele lehet jönni. Ezután előfőztem a kukoricát, kb. 10 percig, külön a csöveket és a morzsoltat. Majd kiszedtem őket a főzővízből és üvegekbe raktam, felöltöttem tiszta hideg vízzel (nem a főzővízzel!) és gondosan lezártam őket hibátlan kupakokkal. Lehet ízesíteni sóval vagy cukorral, én a csövest natúr verzióban tettem el, a morzsoltat késhegynyi sóval. Vigyázat, befőzéshez nem jó a jódos konyhasó! Ezután az automatában Kochen fokozaton 60 percig dunsztoltam.

Kíváncsi vagyok milyen lesz!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése