2013. augusztus 5., hétfő

Ringlószilva és gumibarack

Nagy örömömre ismét kaptam befőznivaló gyümölcsöket, frissen a kertből: ringlószilvát és gumibarackot. :)
Délben szedtük, délután már el is készültek a gyönyörűséges befőttek. Most még csak gyönyörködöm bennük, de remélem, hogy finomak is.

A gumibarackot nem ismertem, de kiderült, hogy ez leginkább befőzni való őszibarack. Evésre is alkalmas, de nem lehet összehasonlítani a leves, illatos, zamatos őszibarackokkal, ennek a húsa a megszokotthoz képest valóban gumiszerű, ahogy a neve is sugallja, talán az illata sem olyan intenzív, minden esetre nagyon mutatós. Sajnos nem magvaváló, de megbocsátom neki, ha finom lesz. :)

Hozzávalók a befőttekhez:
- gyümölcsök
- cukor ízlés szerint - én most 1.5-2 evőkanál cukrot tettem egy 720 ml-es üvegbe
- hideg víz

Elkészítés:
- jól megmostam a gyümölcsöket
- a szilvákat feleztem, kimagoztam
- a barackokat negyedekre vágtam, egy részét meghámoztam (én héjával is szeretem a barackbefőttet, ezért ilyet is készítek - jó is, mert gyorsabban haladok :)
- az előkészített gyümölcsöket csírátlanított üvegekbe raktam szépen egymásra illesztve, hogy minél több férjen egy üvegbe
- tetejére szórtam a cukrot
- tele töltöttem hideg vízzel
- majd mehettek egyszerre dunsztolódni a befőzőautomatába, hiszen a barack és a szilva egyaránt 90 fok - 30 perces programot igényel

Íme az eredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése