2014. december 2., kedd

Karamellizált hagymás birsalmás kacsamell gerslivel és gránátalmával

Hozzávalók:
  • 1 kacsamell bőr és csont nélkül (25-30 dkg)
  • 30 dkg birsalma (2 közepes birsalma, tisztítva)
  • 18 dkg vöröshagyma (2 nagy fej, tisztítva)
  • 2 csapott kk cukor
  • 1 kis csokor friss kakukkfű
  • 3 ek balzsamecet
  • szegfűbors
  • bors
  • fél gránátalma
  • 15 dkg gersli
  • olívaolaj
Elkészítés:
  1. A kacsamellet előkészítjük: eltávolítjuk a bőrt, a húst levágjuk a csontról, majd vékony csíkokra vágjuk. Megszórjuk őrölt szegfűborssal.
  2. A gerslit átöblítjük, majd bő, enyhén sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
  3. A gránátalma magjait kinyerjük a héj és a fehér hártyák közül. (Szerintem elég egy fél gránátalma.)
  4. A hagymát apró kockákra vágjuk, a birsalmát pedig vékony hasábokra.
  5. Kevés olívaolajon a hagymát a cukorral és pici sóval karamellizáljuk. Amikor aranyszínű, hozzáadjuk a birsalmát, a csokorba kötött kakukkfüvet, a balzsamecetet, kevés vizet öntünk alá, majd addig pároljuk lefedve, amíg a birsalma megpuhul. Ha elkészült a birsalmás hagyma, félretesszük egy másik edénybe és eltávolítjuk a kakukkfüvet.
  6. A serpenyőben pici olívaolajon megpirítjuk a kacsamellcsíkokat, közben sózzuk, borsozzuk. (Én most húslevesben előfőzött kacsamellet csíkoztam fel és azt fűszereztem, majd kipirítottam.)
  7. Ha a kacsa elkészült, hozzáadjuk a gerslit és a birsalmás hagymát, majd jól összeforgatjuk, átmelegítjük. Még fűszerezhetjük is.
  8. Tálalásnál megszórjuk gránátalma magokkal.

Megjegyzések, tapasztalatok:
- Igazán különleges és nagyon ízletes fogás.
- A receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése