2014. április 25., péntek

Csicserborsó fasírt

Hozzávalók:
  • 250 g csicseriborsó
  • 1 kis hagyma
  • 3 ek piros arany
  • 3 tojás
  • őrölt bors
  • 1-2 babérlevél
  • kis csokor petrezselyemlevél
Elkészítés:
  1. A csicseriborsót előző este leöblítjük és beáztatjuk. Másnap leöntjük róla a vizet, és sós vízben, 1-2 babárlevéllel megfőzzük. Amikor megpuhult, leszűrjük, majd amikor kicsit hűlt, hozzáadjuk a megtisztított, apróra vágott hagymát és botmixerrel vagy turmix segítségével pürésítjük.
  2. A csicseriborsó püréhez hozzáadunk 2 tojást, 3 ek házi piros aranyat, sót, őrölt borsot és 1 kis csokor apróra vágott petrezselymet és jól összedolgozzuk.
  3. A masszából gombócokat formálunk majd ellapítjuk.
  4. A fasírtokat forró olajban kisütjük, vagy kiolajozott tepsibe tesszük őket és 180 fokon kb 30-40 perc alatt megsütjük (félidőben megfordítjuk őket). Én sütőben sütöttem ki, olaj nélkül.
  5. Mivel nagyon laktató, salátával tökéletes páros. De lehet mellé pl burgonyapürét is készíteni.



Megjegyzések, tapasztalatok:
- Elég sűrű, tömör lett a fasírt, legközelebb megpróbálom több tojással és kis szódabikarbónával lazítani. Ettől függetlenül az íze nekem tetszett. (Nem csoda, teljesen a megszokott fasírt-módszert alkalmaztam, csak nem húst használtam alapanyagként és kihagytam a zsemlemorzsát, mert látszott, hogy nincs rá szükség.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése