2014. február 17., hétfő

Székelykáposzta

Hozzávalók:
  • 500 g sertéscomb
  • 1 kg savanyú káposzta
  • 3-4 dl tejföl
  • 1 nagy hagyma
  • olaj
  • só 
  • őrölt bors
  • paprika
Elkészítés:
  1. A hagymát megtisztítjuk és kockákra vágjuk, majd kevés olajon üvegesre pirítjuk. 
  2. Hozzáadjuk a kockákra vágott sertéshúst, fűszerezzük, kevés vizet öntünk rá és fedővel lefedve félig készre pároljuk.
  3. A savanyú káposztát kicsit kimossuk, kinyomkodjuk és a húshoz adjuk. Annyi vizet öntünk rá, hogy majdnem ellepje. Időnként megkavarjuk, közben a vizet pótoljuk, ha szükséges.
  4. Addig főzzük, amíg a hús és a káposzta is megpuhul.
  5. Hozzáadjuk a tejfölt és még egyszer felforraljuk. (Ellenőrizzük a fűszerezést!)



Megjegyzések, tapasztalatok:
- Én nem szeretem a zsíros húsokat, ezért készítem sertéscombbal. Aki szereti, annak így nem lesz az igazi.
- Van aki lisztes, tejfölös habarással készíti a székelykáposztát, szerintem a liszt fölösleges.
- Nekem háromszor is pótolnom kellett a vizet, mire megpuhult a hús és a káposzta.
- Készíthetjük teljesen tejfölmentesen, mi azt egyszerűen káposztás húsnak hívjuk. Ebben az esetben szoktunk rizst főzni mellé, amit akár bele is keverünk, úgy is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése