2015. november 17., kedd

Sütőtökkompót


Hozzávalók:
  • 250 g sütőtök (megpucolva, felkockázva) 
  • 1 dl almaecet
  • 1 dl víz
  • 1 dl almalé
  • 1 narancs héja és leve
  • 1 kisebb fahéjrúd
  • 3-4 szegfűszeg
  • 1 csillagánizs
  • 1-2 ek cukor
Elkészítés:
  1. A vizet összeforraljuk az almalével és az almaecettel. 
  2. Hozzáadjuk a cukrot és a fűszereket: szegfűszeg, fahéj, csillagánizs, a narancs héját (én darabokban vágtam le, igyekeztem csak a külső narancsszínű réteget levágni, a fehér kesernyéset nem).
  3. Végül beleöntjük a narancs frissen kifacsart levét.
  4. Ezzel kész az alap, amibe beleöntjük az előkészített sütőtök kockákat. Kb 10-15 percig főzzük. Akkor jó, amikor kezd puhulni, de még roppanósak a kockák.

Megjegyzések, tapasztalatok:
- A recept forrása: http://izeselet.hu/receptek/sutotokkompot-es-parmezanos-krumplipure/
- Nem kell nagyon édes legyen, ugyanis ez inkább savanyúság(féleség). 
- Nekem nem volt itthon fahéjrúd, ezért őröltet használtam, hátránya: zavaros lesz a leve.
- Csillagánizsom sem volt - enélkül is elég fűszeres.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése