2016. augusztus 10., szerda

Pizzoccheri - hagyományos recept

Hozzávalók (4 személyre):
  • 320 g Pizzoccheri
  • 160 g burgonya
  • 125 g kelkáposzta (vagy mángold vagy spenót)
  • 125 g vaj
  • 160 g félzsíros sajt
  • 100 g parmezán
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
Elkészítés:
  1. Egy fazékban sós vizet forralunk. Ha felforrt, öntsük hozzá a kockára vágott burgonyát és az apró darabokra vágott kelkáposztát. 
  2. 5 perc elteltével hozzáadjuk a Pizzoccheri-t. 
  3. Főzzük 12-15 percig, a vége felé egy külön serpenyőben kezdjük el a vajat olvasztani, és ebbe tegyünk egy gerezd fokhagymát felszeletelve.
  4. Egy szűrőkanállal kezdjük el kiszedni egy előmelegített sütőedénybe a burgonyás, kelkáposztás tésztát. Egy réteg tésztára szórjunk egy réteg reszelt sajtot és parmezán sajtot, majd folytassuk a tésztával, majd ismét a sajttal, folytassuk, míg elfogynak a hozzávalók.
  5. Végül öntsük rá az olvasztott vajat és jó alaposan keverjük össze az egészet.
  6. Frissen, melegen tálaljuk!
  7. Tálaláskor még hintsük meg parmezánnal és szórjunk rá őrölt borsot.










Megjegyzések, tapasztalatok:
- A Pizzoccheri egy olasz hajdinatészta.
- Olaszországból hoztam a tésztát és a dobozon található "Ricetta Tradizionale" volt az alap az étel elkészítéséhez (google translate a barátom, hisz olaszul volt), valamint segítségemre voltak az interneten talált videók is:
https://www.youtube.com/watch?v=MO3inqTtrUc
https://www.youtube.com/watch?v=UENcoB7IzWY
- Én nem rétegeztem egy külön edényben, hanem a tányérban kavartam össze tálaláskor. 
- A vaj és a sajtok mennyisége nekem picit soknak tűnt, nem is használtam annyit, de ezt a receptet lestem el a Pizzoccheri dobozáról, ezért így teszem közzé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése